Feilkode 0x13212072 ved pålogging i mobil app
Incident Report for DFØ
Resolved
Feilen som forårsaket denne feilmeldingen i tilfeller den ikke skal forekomme er nå løst.
Posted Jun 17, 2022 - 14:52 CEST
Monitoring
VI har implementert fiks for denne feilen, og en skal nå ikke lenger få denne feilkoden ved pålogging i mobil app.
Posted Jun 16, 2022 - 15:39 CEST
Identified
Alle brukere av mobil app må forsikre seg om at de har siste versjon av DFØ Selvbetjening til iOS og Android, versjon 2.0.3.

* * *
1)

Dersom en får feilkode 0x13212072 i nyeste versjon av app må en først forsøke å lukke appen helt, for deretter å åpne den på nytt.

* * *
2)

Dersom dette ikke fungerer kan en forsøke å reinstallere app, se under:

Android: Dersom en har android slett appdata og tøm buffer for deretter å reinstallere app.
Gå inn på Innsillinger -> Apper -> DFØ -> Lagring -> Tøm data og Tøm buffer. Slett deretter app og last ned på nytt.

iPhone: Slett app fra telefonen og installer på nytt fra app store.

* * *
3)
En kan også forsøke å slette nettleserdata.
Se veiledning under for hvordan sletting av nettleserdata gjøres i de vanligste nettleserne i iOS og android.

Android:

Android Mobil – Innebygd nettleser

Start nettleseren "Internett"
Klikk på meny – tre horisontale streker nede i høyre hjørne
Velg "Innstillinger"
Velg "Personlige data"
Velg "Slett nettlesingsdata"
Kontroller at "Inf.kaps. og sidedata" er huket av
Klikk på "Slett"
Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt

Android Mobil – Firefox

Start nettleseren "Firefox"
Klikk på meny – tre prikker nede i høyre hjørne
Velg "Innstillinger"
Velg "Slett nettleserdata"
Kontroller at "Infokapsler" er huket av
Klikk på "Slett nettleserdata"
Klikk på "Slett"
Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt

Android Mobil – Chrome

Start nettleseren "Chrome"
Klikk på meny – tre horisontale prikker oppe i høyre hjørne
Velg "Innstillinger"
Velg "Personvern og sikkerhet"
Velg "Slett nettleserdata"
Kontroller at "Informasjonskapsler og data fra nettsteder" er huket av
Klikk på "Slett data"
Klikk på "Tøm"
Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt.


iPhone:

Her finner du instruks for å slette informasjonskapsler i ulike iOS nettlesere:

Safari

Gå inn på "Innstillinger"
Velg "Safari"
Velg "Tøm logg og nettstedsdata"
Klikk på "Tøm logg og data"
Lukk innstillinger
Åpne Safari-appen og prøv å logge inn på nytt

Chrome

Start nettleseren "Chrome"
Trykk på meny - tre horisontale prikker nede i høyre hjørne på iPhone/oppe i høyre hjørne på iPad
Velg "Logg"
Velg "Slett nettleserdata"
Kontroller at "Tidsperiode" er satt til "Alle datoer"
Kontroller at "Informasjonskapsler og nettstedsdata" er huket av
Klikk på "Slett nettleserdata"
Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt

* * *
4)

Dersom problemet vedvarer etter å ha forsøkt løsningsforslagene, ta kontakt med kundesenter til DFØ, da kan det være noe galt med brukertilgang som må korrigeres. Det kan eksempelvis være at det er inaktiv bruker fra tidlgiere arbeidsgiver som henger igjen og sperrer pålogging.

Alternativt kan også selvbetjeningsportal benyttes i mellomtiden.
Posted Jun 01, 2022 - 11:10 CEST
Investigating
Vi er klar over problemene og arbeider med å finne en løsning.
Posted May 30, 2022 - 15:37 CEST
This incident affected: DFØ-app.