Feil 08 ved pålogging i mobil app
Incident Report for DFØ
Update
Alle brukere av mobil app må forsikre seg om at de har siste versjon av DFØ Selvbetjening til iOS og Android.

Dersom du ikke har gyldig bruker i DFØs systemer kan Feil 08 forekomme, da må bruker oppretes før du kan logge inn.
Hvis du har gyldig bruker kan følgende løsningsforslag løse feilmeldingen:

* * *
1)

Dersom en får Feil 08 i nyeste versjon av app må en først forsøke å lukke appen helt, for deretter å åpne den på nytt.

* * *
2)

Dersom dette likevel ikke fungerer kan en deretter forsøke å reinstallere appen, se under:

iPhone: Slett app fra telefonen og installer på nytt fra app store.

Android: Dersom en har android slett appdata og tøm buffer for deretter å reinstallere app.
Gå inn på Innsillinger -> Apper -> DFØ -> Lagring -> Tøm data og Tøm buffer. Slett deretter app og last ned på nytt fra Google Play.

* * *
3)

Dersom heller ikke dette fungerer kan en forsøke å slette nettleserdata i standard nettleser på mobiltelefonen.

Android:

Android Mobil – Innebygd nettleser

Start nettleseren "Internett"
Klikk på meny – tre horisontale streker nede i høyre hjørne
Velg "Innstillinger"
Velg "Personlige data"
Velg "Slett nettlesingsdata"
Kontroller at "Inf.kaps. og sidedata" er huket av
Klikk på "Slett"
Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt

Android Mobil – Firefox

Start nettleseren "Firefox"
Klikk på meny – tre prikker nede i høyre hjørne
Velg "Innstillinger"
Velg "Slett nettleserdata"
Kontroller at "Infokapsler" er huket av
Klikk på "Slett nettleserdata"
Klikk på "Slett"
Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt

Android Mobil – Chrome

Start nettleseren "Chrome"
Klikk på meny – tre horisontale prikker oppe i høyre hjørne
Velg "Innstillinger"
Velg "Personvern og sikkerhet"
Velg "Slett nettleserdata"
Kontroller at "Informasjonskapsler og data fra nettsteder" er huket av
Klikk på "Slett data"
Klikk på "Tøm"
Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt.


iPhone:

Safari

Gå inn på "Innstillinger"
Velg "Safari"
Velg "Tøm logg og nettstedsdata"
Klikk på "Tøm logg og data"
Lukk innstillinger
Åpne Safari-appen og prøv å logge inn på nytt

Chrome

Start nettleseren "Chrome"
Trykk på meny - tre horisontale prikker nede i høyre hjørne på iPhone/oppe i høyre hjørne på iPad
Velg "Logg"
Velg "Slett nettleserdata"
Kontroller at "Tidsperiode" er satt til "Alle datoer"
Kontroller at "Informasjonskapsler og nettstedsdata" er huket av
Klikk på "Slett nettleserdata"
Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt

* * *

Alternativt kan en også benytte selvbetjeningsportal på PC i mellomtiden.
Posted Jun 17, 2022 - 15:08 CEST
Monitoring
Vi er klar over problemene og arbeider med å finne en løsning.
Posted Jun 07, 2022 - 08:07 CEST
Update
Vi er klar over problemene og arbeider med å finne en løsning.
Posted Jun 01, 2022 - 11:02 CEST
Identified
Vi er klar over problemene og arbeider med å finne en løsning.
Posted May 30, 2022 - 07:43 CEST
Investigating
Vi er klar over problemene og arbeider med å finne en løsning.

Problemet kan i noen tilfeller løses ved å forsøke følgende:

Android: Dersom en har android slett appdata og tøm buffer for deretter å reinstallere app.
Gå inn på Innsillinger -> Apper -> DFØ -> Lagring -> Tøm data og Tøm buffer. Slett deretter app og last ned på nytt.

iPhone: Slett app fra telefonen og installer på nytt fra app store.

Alternativt kan også selvbetjeningsportal benyttes i mellomtiden.
Posted May 27, 2022 - 15:04 CEST
This incident affects: DFØ-app.