Feilmelding i mobil app: IBM Access Denied. Last ned ny versjon av app fra Appstore og forsøk igjen.
Incident Report for DFØ
Resolved
This incident has been resolved.
Posted Jun 16, 2022 - 15:39 CEST
Monitoring
Vi har implementert en fiks for denne feilen.

Alle brukere av mobil app må forsikre seg om at de har siste versjon av DFØ Selvbetjening til iOS og Android, versjon 2.0.3.
Last ned ny versjon av app fra Appstore, og forsøk på nytt.

Dersom en likevel får feilmeldingen, forsøk å lukke appen helt, og åpne den på nytt.
Posted Jun 07, 2022 - 08:03 CEST
Update
Løsning på denne feilsituasjonen er å lukke appen.
Steng ned appen helt og så åpne igjen - da vil du komme inn i mobil appen.

Dersom dette likevel ikke fungerer kan en slette nettleserdata i standard nettleser på mobiltelefonen, se veiledning under for hvordan dette gjøres i de vanligste nettleserne i iOS og android.

Android:

Android Mobil – Innebygd nettleser

Start nettleseren "Internett"
Klikk på meny – tre horisontale streker nede i høyre hjørne
Velg "Innstillinger"
Velg "Personlige data"
Velg "Slett nettlesingsdata"
Kontroller at "Inf.kaps. og sidedata" er huket av
Klikk på "Slett"
Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt

Android Mobil – Firefox

Start nettleseren "Firefox"
Klikk på meny – tre prikker nede i høyre hjørne
Velg "Innstillinger"
Velg "Slett nettleserdata"
Kontroller at "Infokapsler" er huket av
Klikk på "Slett nettleserdata"
Klikk på "Slett"
Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt

Android Mobil – Chrome

Start nettleseren "Chrome"
Klikk på meny – tre horisontale prikker oppe i høyre hjørne
Velg "Innstillinger"
Velg "Personvern og sikkerhet"
Velg "Slett nettleserdata"
Kontroller at "Informasjonskapsler og data fra nettsteder" er huket av
Klikk på "Slett data"
Klikk på "Tøm"
Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt.


iPhone:

Her finner du instruks for å slette informasjonskapsler i ulike iOS nettlesere:

Safari

Gå inn på "Innstillinger"
Velg "Safari"
Velg "Tøm logg og nettstedsdata"
Klikk på "Tøm logg og data"
Lukk innstillinger
Åpne Safari-appen og prøv å logge inn på nytt

Chrome

Start nettleseren "Chrome"
Trykk på meny - tre horisontale prikker nede i høyre hjørne på iPhone/oppe i høyre hjørne på iPad
Velg "Logg"
Velg "Slett nettleserdata"
Kontroller at "Tidsperiode" er satt til "Alle datoer"
Kontroller at "Informasjonskapsler og nettstedsdata" er huket av
Klikk på "Slett nettleserdata"
Lukk nettleser og åpne igjen før du prøver å logge inn på nytt
Posted Jun 01, 2022 - 11:08 CEST
Identified
Løsning på denne feilsituasjonen er å lukke appen.
Steng ned appen helt og så åpne igjen - da vil du komme inn i mobil appen.
Posted May 30, 2022 - 10:28 CEST
Investigating
Løsning på denne feilsituasjonen er å lukke appen.
Steng ned appen helt og så åpne igjen - da vil du komme inn i mobil appen.
Posted May 30, 2022 - 07:50 CEST
This incident affected: DFØ-app.